Bērnu astroloģiskās īpatnības

Katrs cilvēks neatkarīgi no vecuma ir pilnīgi neatkārtojama personība. Tas nozīmē, ka katrs domā, rīkojas un apgūst dzīvi pa savam un katram cilvēkam nepieciešama pilnīgi individuāla pieeja, Sevišķi to jāievēro bērna gados, Tas, kas der vienam bērnam pilnīgi neder citam.

Bērnu astropsiholoģija tieši nodarbojas ar bērna individualitāti, ļauj izprast viņa uzvedības motīvus un atrast sava veida atslēdziņu savstarpējai izpratnei, jo bērns ir cilvēks, kas atrodas veidošanas procesā, kuram vēl ir maz pieredzes un trūkst gudrības

Bērnu astropsiholoģija dod iespēju saskatīt katra bērna īpatnības, talantus, spējas, uzvedības īpatnības un daudz ko citu, balstoties uz bērna individuālo horoskopu Bērnu astropsiholoģijas pamatu zināšana var palīdzēt vecākiem pareizi audzināt savus bērnus nepielaist rupjas kļūdas, attīstīt viņu talantus un spējas, lai nākotnē bērns var izvēlēties profesiju, atbilstoši savām spējām un talantiem.
Šīs zināšanas var palīdzēt arī skolotājiem.
"Kādā veidā? - jautās jebkurš skolotājs. - Ņemot vērā mūsu noslogojumu nav vērts uz saviem pleciem uzkraut vēl kaut ko. Jau tā nekam neatliek laika." Viss pareizi. Skolotāji ir ne tikai noslogoti cilvēki, bet arī pārslogoti. Pašreiz runa nav tikai par papildus nospiedošu noslodzi, bet par palīdzību.
Es nerunāšu tikai runāšanas pēc, bet balstoties uz savas pašas pieredzes rezultātiem. Tā kā man – pedagogam ar daudzgadīgu pieredzi, astropsiholoģijas zināšanas palīdzēja un palīdz darbā.
Protams nebūtu slikti noklausīties nelielu speckursu astropsoholoģijā un iemācīties sastādīt un interpretēt savu skolēnu vienkāršotus horoskopus (kosmogrammas), bet tas ir optimālais variants. Var iet pa daudz vienkāršāku ceļu – sākuma noteikt klases pārsvarā esošo astroloģisko stihiju.
Tam nolūkam vispirms vajag izrakstīt no klases žurnāla katra skolnieka dzimšanas mēnesi un datumu. Sākumā kaut vai savā audzināmajā klasē vai klasē, kurā jums ir visgrūtāk strādāt. Vai otrādi, kurā visvieglāk strādāt. Variantu ir daudz.
Otrkārt, pēc dzimšanas datu izrakstīšanas, iepretim jāuzraksta Zodiaka attiecīgo zīmi.
Lai atvieglotu uzdevumu, tālāk dota tabula, no kuras var noteikt, kad, piemēram, sākas un kad beidzas katra zodiaka zīme, tas ir, kad saule iziet caur katru zīmi:

Zodiakā zīmeSākumsBeigas
1Auns21. marts20. aprīlis
2Vērsis21. aprīlis21. maijs
3Dvīņi21. maijs21. jūnijs
4Vēzis22. jūnijs22. jūlijs
5Lauva22. jūlijs23. augusts
6Jaunava23. augusts23. septembris
7Svari23. septembris23. oktobris
8Skorpions24. oktobris22. novembris
9Strēlnieks22. novembris21. decembris
10Mežāzis21. decembris20. janvāris
11Ūdensvīrs21. janvāris19. februāris
12Zivis19. februāris20. marts

Piemēram, bērns dzimis 11. Maijā. Skatīt tabulu – no 21. aprīļa līdz 21. maijam – Vērsis. Mūsu gadījumā 11. maijs – tātad VĒRSIS.

Darba nākošais posms – jānoskaidro cik bērnu klasē attiecas uz katru stihiju.
Zodiāka zīmes dalās 4 stihijās: uguns, gaiss, zeme и ūdens.
Uguns stihijai pieder Auns, Lauva, Strēlnieks
Gaisa stihijai pieder Dvīņi, Svari, Ūdensvīrs
Zemes stihijai pieder Vērsis, Jaunava, Mežāzis.
Ūdens stihijai pieder Vēzis. Skorpions, Zivis
Tagad, kad noskaidrots cik bērnu ir analizējamajā klasē pieskaitāmi katrai stihijai, jūs varat noteikt pārsvarā esošo stihiju klasē. Protams, tas ir diezgan tuvināti, nosakot skolnieka raksturu. Mana personiskā praktiskā darba pieredze, strādājot skolā, parādīja cik ļoti šī informācija var atvieglot skolotāja dzīvi.

Stihiju raksturojums

Uguns stihijas bērni

Pieņemsim, ka klases bērnu lielākā daļa pieder uguns stihijai. Uguns stihijas bērni ir ārkārtīgi kustīgi un enerģiski. Viņus neuztrauc tas ko viņi saka un kā saka. No viņiem var dzirdēt stundu laikā komentārus un piezīmes, maigi sakot ar ko skolotājs nav rēķinājies. Uguns stihijas bērniem galvenais ir pievērst uzmanību sev. Viņi vienmēr pirmie ceļ roku, raujas pie tāfeles un nejūtas neveikli, ja atbilde izrādījās nepareiza. Tādus bērnus nedrīkst stundā ilgstoši atstāt bez uzraudzības. Viņi nemitīgi jānoslogo ar darbu, bet uzdevumiem noteikti jābūt ar radošu raksturu. Viņu darbu nemitīgi jāpārbauda, jāuzslavē pat mazākos panākumus Strādāt ar uguns stihijas bērniem ir sarežģīti, bet interesanti. Viņi ir ļoti trokšņaini, bet jautri un labestīgi.

Gaisa stihijas bērni

Arī ļoti kustīgi. Viņiem ļoti grūti nosēdēt mācības stundu. Pat kontroldarbos viņi iemanās grozīties un sarunāties ar citiem skolniekiem. Gaisa zīmju bērni ļoti viegli un ātri uztver jauno vielu, prasot arvien jaunu un jaunu informāciju, bet viņi nemīl atkārtot un nostiprināt vielu. Izņemtās vielas atkārtošana izraisa viņos atklātu garlaicību. Tāpēc skolotājam pienākas izdomāt aizvien jaunus un jaunus variantus vienas un tās pašas tēmas nostiprināšanai. Šiem bērniem nepieciešami individuāli uzdevumi – testu, uzdevumiņu un krustvārdu mīklu veidā.

Ūdens stihiju bērni

Ūdens stihiju bērni parasti ir diezgan mierīgi un saprātīgi. Viņi ir neparasti intuitīvi. Ja skolotājs atnācis uz stundu sliktā garastāvoklī un ērcīgs, skolnieki to tūlīt izjutīs. Viņus varētu interesēt pat iemesls, kas izraisīja pārmaiņas jūsos un ja jūs viņiem mierīgi izskaidrosiet, viņiem jūtot jums līdz, uzvedīsies ļoti klusu. Tomēr, ja jūsu sakaitinātība atkārtosies diezgan bieži, bērni jūsos vairs neklausīsies, viņi trokšņos un katrs skolnieks nodarbosies jūsu stundā ar savām lietām. Ūdens stihijas bērni uzreiz neiekļaujas darbā. Viņiem noteikti sākumā jārada noskaņojums, tāpēc šādā klasē vienmēr jāsāk ar nelielu patīkamu ievadu dotajā tēmā, lai paceltu noskaņojumu vajadzīgajā līmenī un pēc tam viegli plūstoši pāriet jaunās vielas tēmā.

Zemes stihijas bērni

Zemes stihijas bērni visu apgūst dziļi pamatīgi, viņi ir lēnīgi un mierīgi viņiem svarīga ir uzskatāmība un izņemtās vielas nostiprināšana. Šie cilvēki mīl grafikas, shēmas. Viņi dod priekšroku „labāk vienreiz ieraudzīt, nekā simtreiz dzirdēt.” Ar tādiem bērniem strādāt ir viegli un nav vienkārši. Viegli disciplīnas dēļ, nav vienkārši, jo nākas vairākkārtīgi paskaidrot izņemto vielu tāpēc, ka šiem „pielec lēni, bet uz visiem laikiem.” Tie ir enciklopēdiski bērni. Zemes stihiju bērni ne visu un ne uz reizi apgūst vielu mācību stundā. Tāpēc viņus labāk neaicināt uzreiz pie tāfeles, tūlīt pēc jaunās vielas izskaidrošanas, Viņiem noteikti vajag mājās pasēdēt un pamatīgi pārdomāt jauno vielu.

Protams, informāciju par stihijām var izmantot ne tikai visai klasei, bet arī ar atsevišķiem skolniekiem. Tad būs izprotams, kāpēc viens bērns visos priekšmetos sēž mierīgi, bet cits tā, it kā viņam viss sols būtu sabakstīts ar naglām.

Gaļina Svedberga